1 қарашадан бастап «Рудный су арнасы» ЖШС коммуналдық қызмет тұтынушыларының қарыздарын алдын алуға бағытталған бірегей қызметті іске қосты. Жаңа жүйе коммуналдық кәсіпорындарға қарыздар туралы хабарламаларды жедел жолдауға мүмкіндік береді, бұл борышкерлермен қарым-қатынасты жеңілдетіп, қарызды бөліп төлеу келісімшартын жедел түрде жасауға мүмкіндік береді.
«Сотқа дейінгі өтініш кабинеті» коммерциялық директоры және Қостанай облысындағы «Бюро долгов» ЖШС директоры Виктор Гренц жаңа бастаманың борышкерлерге қарызды бірден төлеуге ғана емес, сонымен қатар бөліп төлеу келісімін жасауға мүмкіндік беретінін айтты.
«Бұл оларға соттық процестерден аулақ болуға және қарыздың жалпы сомасынан 30%-ға дейін үнемдеуге көмектеседі», — деп түсіндірді Гренц.
Бұрын бұл процесс әлдеқайда күрделірек болатын: коммуналдық қызметтер сотқа дейінгі талаптарды қолмен жіберіп, борышкерлер оларды пошта арқылы алды. Содан кейін ұзақ сот процесі басталатын. Жаңа жүйе барлық осы кезеңдерді сандық форматқа ауыстырып, автоматтандырды.
Хабарламалар қазір электрондық пошта, SMS және мессенджерлер арқылы, сондай-ақ «Қазпошта» арқылы жіберіледі, бұл процесс жылдамдатылып, шығындарды азайтады.
Жоба биылғы ақпан айында пилоттық режимде іске қосылған. Осы уақыт ішінде жүйе жоғары тиімділігін көрсетті. Рудныйда «Арман» ПИТК жобаға қосылғаннан бері, жүйе бірнеше ай бойы қарызгерлермен жұмыс істеуге көмектесіп келеді.
Жақсы нәтижелер Қостанай мен Лисаков қалаларында да байқалған. Қостанайда барлық борышкерлер өз қарыздарын өтеген, ал Лисаковте қарызды өтеу көрсеткіші 40%-ға артқан, ал мерзімі өткен қарыздардың үлесі 30%-ға азайған.
«Жобаның мақсаты – сот талқылауларының санын азайту, коммуналдық кәсіпорындардың жұмыс тиімділігін арттыру және азаматтар үшін қарыздарды реттеу процесін жеңілдету. Қазіргі уақытта жүйе жоғары тиімділігін көрсетіп, хабарламаларды 80% жағдайда жедел жеткізуге қол жеткізді. Біз әртүрлі кәсіпорын түрлерінде тәжірибе жасадық. Ең сәтті оқиға Қостанайда болды. Олар белгілі бір борышкерлер санымен жұмыс істеді, ал «Сотқа дейінгі өтініш кабинеті» қолдана бастағаннан кейін, міндетті тұлғалардың барлығы өз қарыздарын төлеп, бүгінгі күнге дейін сотқа дейінгі шағымдарды жіберетін ешкім жоқ», — деп атап өтті коммерциялық директор.
Тағы бір маңызды ерекшелігі — жыжымайтын мүлік бойынша коммуналдық қарыздар туралы ақпаратқа қолжетімділік. Бұрын тұрғын үй сатып алушылар тек мүлікке тыйым салу жағдайында ғана қарыздар туралы біле алатын. Енді жаңа жүйенің арқасында коммуналдық кәсіпорындар берешек туралы ақпаратты меншік иелерінің деректерін ашпай-ақ бере алады. Бұл жаңа тұрғындар үшін бұрын белгісіз болған қарыздармен бетпе-бет келуді болдырмауға көмектеседі.
Жүйе жалақысы кешіктірілген немесе басқа міндеттемелер орындалмаған жағдайда оны сотқа дейінгі талаптарды жіберу үшін пайдалана алатын жеке тұлғалар үшін де қол жетімді. Бұл мысалы, жалақының кешігуіне немесе келісімшарттық міндеттемелердің орындалмауына тап болғандарға қатысты. Қызмет пайдаланушылар үшін тегін, ал SMS немесе WhatsApp сияқты ақылы байланыс желілері арқылы хабарлама жіберу үшін ең төменгі тарифтер бар.
«Сотқа дейінгі өтініш кабинеті» жүйесіне тіркелу ЭЦҚ арқылы жүзеге асырылады, бұл пайдаланушының жеке басын және талаптың шынайылығын растайды. Осылайша, жүйе тек нақты қарыздарды талап ретінде қарастыруды қамтамасыз етеді, ал хабарландыруларды жіберудің тіркелуін және заңды түрде маңызды болуын қамтамасыз етеді.
«Рудный су арнасы» үшін жүйені тегін нұсқасында пайдалану хабарламаларды жіберу процесінде үнемдеуге мүмкіндік береді. Қосымша қызметтерге қызығушылық танытқан кәсіпорындар ақылы тарифтерді таңдай алады.
Айлана ЕРХАНОВА,
суретті түсірген
Султан СЕРТАЕВ