Орта есеппен алғанда, рудныйлықтардан әлеуметтік қызметтер порталына жылына 12000-ға жуық өтінім келіп түседі

2020 жылдың ортасында Қазақстанның интернет-жобалар картасында халықтың әлеуметтік осал топтарына арналған әлеуметтік қызметтер порталы пайда болды. Бұл автоматтандырылған ақпараттық жүйені енгізу мүгедек адамдардың құқықтарын қамтамасыз ету және өмір сүру сапасын жақсарту жөніндегі Ұлттық Жоспар шеңберінде жүзеге асырылды.

Портал ҚР барлық өңірлері үшін жұмыс істейді және 2025 жылға дейін кезең-кезеңімен жетілдірілетін болады. Веб-хабтың негізгі міндеті, бір жағынан, делдалдарсыз арнайы қызметтерді таңдау құқығын беру, екінші жағынан, мамандандырылған тауарларды жеткізушілерге оларды нақты және шынымен қажет адамдарға сатуға мүмкіндік беру. Бонус ретінде-портал пайдаланушыларының цифрлық сауаттылығын арттыру.

Мүгедектігі бар адамдар әлеуметтік қызметтер порталы арқылы қандай қызметтерді ала алады және оны рудныйлықтар белсенді қолдана ма? Қалалық жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімінің басшысы Елена Скаредина айтып берді:

– Біз үшін-жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімінің қызметкерлері үшін-әлеуметтік қызметтер порталы өте ыңғайлы. Мүгедектігі бар адамдар үшін де солай деп ойлаймын. Оны қалай пайдалануға болады? Мүгедектігі бар адамның өзекті электрондық-цифрлық қолтаңбасы болуы тиіс. Қызметкерлер оны жергілікті жерде, біздің бөлімде алуға көмектесетінін атап өтемін. Маңызды сәт: балалар порталда тіркелмейді, олар үшін заңды өкілдер (ата-аналар, қамқоршылар немесе қамқоршылар) жасайды. Портал немен ыңғайлы? — Адам мүгедекті оңалтудың жеке бағдарламасына (ОЖБ) сәйкес өзіне қажеттісін өзі таңдайды. Бұрын біз мұны Мемлекеттік сатып алу конкурсы арқылы жасадық. Біз тапсырыс берген Гигиена құралдары біреуге сәйкес келмейтін жағдайлар жиі болды. Енді адам өзі қалаған оңалту құралдарын немесе қызметтерін таңдай алады.

Процедура қалай жүзеге асырылады? Әлеуметтік қызметтер порталында тіркеліп, адам белгілі бір тауарға тапсырыс береді. Тапсырыстың күйін порталдың «тауарлар тапсырыстары»бөлімінде қадағалауға болады. Тауарды «Қазпочта» қызметкері жеткізеді, алушы оны мұқият қарап шығады және егер ол тілектерді қанағаттандырса, тауарды қабылдағанына қол қояды. Осы процедурадан кейін ғана жеткізуші кәсіпорын жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөліміне төлем шотын жібереді.

— Бізде мүгедек адамдар үшін қандай да бір тауарларды сатып алу, тендерлерге қатысу қажеттілігі болмағанымен, сыбайлас жемқорлық тәуекелдері жойылды. Бұл қауіпті. Әсіресе, гигиена құралдары Шымкенттен әкелінгенде, саған не жеткізілетінін білмейсің. Ал, қазір адамдардың өздері өздеріне лайықты және өздеріне сенімді нәрсеге тапсырыс береді, — деп қосты Елена Скаредина.

Егер жеткізілген тауарлар сәйкес келмесе, оны жеткізушіге қайтаруға бола ма?

— Бастапқыда проблемалар болды. Бұл әрдайым жаңа нәрсе енгізілгенде болады. Қазір «Қазпоштамен» барлығы пысықталды. Алғаннан кейін бір күн өткен соң, адам өнімнің оған сәйкес келмейтінін түсінеді және оны өзгерткісі келеді. Жеткізушіге қоңырау шалып, қайтару жасайды. Сонымен қатар, қайтару адамның есебінен емес, жеткізушінің есебінен жүзеге асырылады. Фирмалар бұған дайын», — деп жауап береді Елена Скаредина.

Әлеуметтік қызметтер порталында гигиена құралдарына ғана емес, сонымен қатар кресло-арбаға да тапсырыс беруге, санаториялық-курорттық емделуге жолдаманы ресімдеуге, жеке көмекшінің немесе ымдау тілі маманының қызметтеріне өтінім беруге болады.

Санаторийлер туралы. Егер бұрын кеншілерге тек «Сосновый бор» немесе «Жайлау» ұсынылса, енді олар елдің қай нүктесінде орналасқанына қарамастан, порталда тіркелген (ал олардың саны 60-тан асады) кез келген санаторийді таңдай алады. Жол жүру ақысы да төленеді: үш АЕК мөлшерінде (жеке – санаторий-курорттық емделуге және жеке – оңалтуға). Бұл жергілікті өкілді орган – қалалық мәслихаттың шешімі бойынша жасалды.

Протездер жасау туралы. Қазақстанда оларды тек Петропавлда, протездік-ортопедиялық орталықта дайындайды. Протезді дайындау мерзімі-45 күн. Балаларға ортопедиялық аяқ киім жасау үшін Орталықтың мамандары Рудныйға келіп, өлшеу жүргізеді.

Елена Скаредина әлеуметтік қызметтер порталы арқылы алуға болатын тауардың немесе қызметтің құны бойынша шектеу бар екеніне назар аударады:

– Жыл сайын бұл сома өзгеріп отырады, қазіргі кезде ол бағаның өсуіне байланысты аздап өсті. Мысалы, егер адам люкс бөлмесінде өмір сүргісі келсе, онда ол жетіспейтін соманы жеке қаражатынан төлеуге мәжбүр болады. Дәл осындай алгоритм тауарларға немесе қызметтерге қатысты қолданылады.

— Кресло-арбалар бойынша сұрақтар туындайды. Арбаны бас және/немесе аяқ, қол ұстағышпен бірге ұстау керек балалар бар. Бірақ порталда қарапайым арбалар бар және олардың мөлшері шектеулі. Ал балаға қажет арба 1,2 миллион теңге тұрады. Әзірге біз оны бере алмаймыз. Министрлік бұл мәселені шешу үшін жүгінді, – деп жалғастырды қалалық жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімінің басшысы.

Дегенмен, көптеген адамдар көмектесе алады. Мәселен, зағип жандар үшін сөйлейтін ноутбуктер сатып алынды, олардың әрқайсысы 545 мың теңге тұрады.

– Мүгедек адамдарды оңалтудың қажетті құралдарымен қамтамасыз ету үшін жылына 200 миллион теңгеден астам қаражат жұмсалады, — деп атап өтті Елена Скаредина.

Рудныйда 4200-ге жуық мүгедек тұрады. Бірақ объективті себептер бойынша барлығы ОЖБ әзірлей бермейді, тиісінше, Барлығы әлеуметтік қызметтер порталын пайдалана алмайды. Порталда тіркелгендер біздің қаламызда 2300 бар. Жыл сайын олардан порталға орташа есеппен 12000-ға жуық өтінім түседі.

Порталды іске асырудың бірінші жылы, әрине, проблемалар болды: мүгедектігі бар кейбір адамдарға ақпараттық технологияларды – порталға тіркелу және т.б. білу қиын болды. Бірақ қазір процесс жолға қойылған.

– Қазіргі уақытта әлеуметтік қызметтер порталында тек мүгедектігі бар адамдар ғана тіркеле алады, бірақ кейіннен ол арқылы біз атаулы әлеуметтік көмек алушылармен жұмыс істейтін боламыз деп жоспарлануда. Яғни, мамандармен ешқандай байланыс болмайды, бәрі онлайн түрде жүзеге асырылады, – деп қорытындылады Елена Скаредина.

ҚАНША РУДНЫЙЛЫҚ ӘЛЕУМЕТТІК ҚЫЗМЕТТЕР ПОРТАЛЫН ПАЙДАЛАНАДЫ?

ИПҚ-ға сәйкес гигиена құралдарын 1283 адам алады, оңалтудың техникалық және қосалқы құралдарын 212 адам, кресло – арбаны – 144 адам, тифлоқұралдарды – 304 адам, сурдоқұралдарды – 128 адам, протездерді-675 адам пайдаланады.

Ымдау тілі маманының қызметтерін 48 адам, жеке көмекшінің қызметтерін – 116 адам пайдаланады. Шипажай-курорттық емді 241 адам алады.

Әлеуметтік қызметтер порталымен жұмыс істеу бойынша байланыс орталығының 1414 нөмірі бойынша кеңес алуға болады, қоңырау шалу тегін).

Портал жұмысы бойынша барлық сұрақтарға демалыс және мереке күндерін қоспағанда, дүйсенбіден жұмаға дейін сағат 9.00-ден 18.30-ға дейін үзіліссіз жауап алуға болады. Тікелей сайттың өзінде «жиі қойылатын сұрақтар» бөлімі жұмыс істейді, ал «Қолдау» бөлімінде пайдаланушылар үшін де, жеткізушілер үшін де толық нұсқаулар берілген.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *