Рудный қалалық емханасы тұрғындарды сақ болуға және алаяқтардың
айла-амалдарына алданып қалмауға шақырады
Соңғы уақытта алаяқтардың қала тұрғындарынан банктік шоттарға қол жеткізу үшін медициналық мекемелердің қызметкерлері ретінде танысып, SMS хабарлама кодтарын сұрау әрекеттері жиілеп кетті. Бұл жайлы қалалық емхана қызметкерлері хабардар етті. Олар екі негізгі жоспар бойынша әрекет етеді. Біреулері адамдарға телефон шалып, емхана жаңа электрондық деректер жүйесіне көшетінін хабарлауда. Жалған қызметкерлер сіздің электрондық тіркелуіңізді растау үшін 1414 нөмірінен жіберілген SMS-кодын айтуыңызды сұрайды. Тағы бірі алаяқтар медициналық қызметкерлер ретінде танысып, халық санағы жүргізіліп жатқанын айтады. Сіздің тұрғылықты жеріңіз туралы мәліметтерді жаңарту үшін олар тағы да код сұрайды. Бұл растау сандары алаяқтарға жеке деректеріңізге немесе шоттарыңызға қол жеткізу үшін қажет.
«Жақында, емханаға алаяқтардың құрығына түскен қала тұрғыны хабарласты. Оған медициналық қызметкері ретінде телефон шалып, мекенжайды растау үшін кодты айтуын сұраған. Ол сеніп, олардың өтінішін орындап, соңында депозитінен ақша алынып кеткен. Тағы бір оқиға болды, бірақ сол кезде тұрғын өз қатесін дереу түсініп, бізге хабарласып, қоңыраудың шынайы екенін тексергісі келген. Біз оған дереу банкке хабарласып, шоттарын бұғаттауды ұсындық. Бірақ сосын не болғанын білмейміз», – дейді қалалық емхананың пациенттерді қолдау және ішкі сараптама қызметінің басшысы Валентина Григорьева.
Бөлім басшысы атап өткендей, медициналық тіркеуші пациенттерді дәрігерге қабылдауға шақыру, дәрілерді алу қажеттілігі туралы еске салу немесе тіркелу мәселелерін талқылау үшін қоңырау шала алады, бірақ азаматтардан растау кодтары қажет емес.
«Емхананың қызметкерлері ешқашан пациенттерден 1414 нөмірінен немесе басқа ресми көздерден алынған кодтарды айтуын сұрамайды. Егер сізге мұндай қоңырау келсе, әңгімені тоқтатыңыз. Біз сондай-ақ күмәнді әрекеттер болған жағдайда дереу банкпен байланысып, карталарды бұғаттауды ұсынамыз», – деп атап өтті ол.
Күн өткен сайын алаяқтар жаңа алдау тәсілдерін ойлап табуда. Қазақстанның цифрлық даму Министрлігі осындай жағдайлар туралы ескертуде. Ведомствоның мәліметінше, 1414 нөмірінен жіберілген кодтар egov.kz сияқты мемлекеттік қызметтерге қол жеткізу үшін пайдаланылады. Ресми мекемелердің, соның ішінде медициналық қызметкерлердің, ешқашан азаматтардан SMS-кодтарын хабарлауды сұрамайтынын есте ұстау маңызды.
Алаяқтық оқиғаларының көбеюімен жеке деректердің қауіпсіздігін нығайту қажеттілігі артуда. Қазақстанда осындай жағдайлардан қорғаудың қосымша шаралары жиі талқылануда. Сарапшылар онлайн қызметтерге қол жеткізу үшін құпия сөздерді тұрақты түрде жаңартып, жеке кабинетті қорғау үшін екі факторлы аутентификацияны қосуға кеңес береді. Сонымен қатар, онлайн-банкинг арқылы банктік карталарды пайдалану шектеулерін орнатып, шоттарыңыздың күйін тұрақты түрде тексеру маңызды.
Асем БАЙКАНОВА,
суретті түсірген Никита ЕВСТАФЕЕВ